18 aug. 2012

Echilibrul , secretul fericirii in viata


Aurita linie de mijloc
Problema noastra pe acest pamant , care este si numit "planeta durerii", este preocuparea preponderenta pentru cunoastere pe plan material .
Am investit asa de mult in aceasta preocupare incat am ajuns la criza. Am ajuns la o acumulare cantitativa care presupune o schimbare calitativa a vietii in viitorul apropiat .
Ne-am indepartat de linia de echilibru dintre cele doua component ale vietii ; material si spiritual.
Tehnologia trebuie sa asiste dezvoltarea spirituala si nu sa limiteze oamenii sa ramana in sfera materiala.
Dezvoltarea tehnologiei este foarte importanta in evolutie si fireasca pentru satisfacerea si implinirea dorintelor egoului nostru , care si el a crescut in aceeasi proportie dealungul istoriei omenirii.
Cunoasterea lumii materiale reprezinta nimic in comparatie cu cunoasterea adevarata .
Abundenta materiala ne-a schimbat calitatea pe care am avut-o , suntem plini de ura , invidie , violenta , gelozie, suparare ,  pentruca avem obsesia unui singur tel – belsugul , averi , mosteniri , imbogatire .
Multi oameni cred ca cel mai mare pericol pentru omenire sunt armele nucleare , dar nu vad ca adevaratul pericol si cel mai mare pentru viata al reprezinta " materialismul".
Aceasta forta este atractia spre pamant , spre moarte , si nu spre lumea spiritului, pe care ni-o imaginam ca pe un loc plin de iubire , de pace , de frumuste de lumina ,de flori si natura si pe care o numim "rai".
Se pune intrebarea daca in aceasta viata s-a obtinut ceva fara a se actiona dorinta, care urmata de actiune a adus indeplinirea , eu cred ca nu si voi credeti la fel ?!
Atunci daca asa gandim hai ! sa incetam aceasta goana dupa fericire , pe care o confundam dealtfel cu satisfactia satisfacerii simturilor cu care am fost inzestrati , in mod abuziv distrugandu-le .
Daca acceptam ca suntem materie spiritualizata , atunci fericirea si implinirea va veni din pastrarea echilibrului dintre cele doua componente.
Constientizand devierea de la aurita linie a echilibrului trebuie sa incercam sa ne redresam.
De fapt mai mult sau mai putin constienti o facem tot timpul cand ne dam seama unde am gresit si facem tot ce e posibil pentru a repara eroarea .
Dupa logica pentru a aduce in echilibru doua forte , trebuie sa le egalizam . In cazul nostru pentru egalizare trebuie redus din ce este mult si crescut ceea ce este putin .
Cum facem acest lucru? Pentru reducerea ponderii partii materiale ; incercam sa nu ne legam de lucruri si sa nu ne preocupam in mod deosebit de adunarea lor.
Ne vom asigura confortul cu tot ce ne trebuie, dar nu mai mult . Pentru a fi multumiti cu ce avem trebuie sa apreciem lucrurile noastre ca fiind cele mai bune si cele mai frumoase , pentru ca noi le-am ales, deci au ceva din spiritual nostru, sau le-am mostenit de la cineva care ne-a iubit , lucrul continuand sa ne aminteasca de aceasta iubire , fiind incarcat cu spirit . Numai facand aceste schimbar i mici in modul de a gandi si am reusit sa usuram balanta care tragea in jos , adaugand continut in partea care era ridicata.
Realizati cum ? au disparut gandurile care va preocupau pentru a schimba , de exemplu , mobila din casa , atat din punct de vedere financiar cat si a greutatii alegerii din multimea de posibilitati care vor continua sa existe si dupa ce ati ales , imaginatia este infinita si nu este intelept sa ne punem cu infinitul ?! Am scapat de o grija, ne-am usurat , am castigat liniste pentru noi si poate si pentru cei din jur .Am inlocuit sentimentul de dispret cu cel de apreciere , am inlocuit stresul cu linistea, in cele din urma am castigat sanatate care este viata .
Desigur ca pentru o dezvoltare in directia spiritului ,inteleptii omenirii au descoperit multe cai, dar oricare ar fi ea, legea care sta la baza este aceea a pastrarii echilibrului si poate de aceea se cheama " aurita linie de mijloc ".
Va doresc sa va gasiti echilibrul pentru a fi fericiti cu ceea ce aveti si sunteti !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu